måndag 11 augusti 2014

Shoppingrunda

I går åkte jag ut till Emporia för en shoppingtur. Jag är väl inte direkt barskrapad på kläder men jag behövde lite enkla toppar i svart och vitt och ett par blå "finbyxor" (köpte ett par svarta från Zara för ett tag sedan som jag älskar så jag tänkte att det kunde vara bra att ha ett par till fast en annan färg). Så jag åkte iväg. Tittade på mycket, provade en del och kom hem med i princip ingenting. Ett svart baslinne, en vit bas t-shirt och ett paraply. Vilken värdelös shoppingrunda. Men billig blev den. Jag hade bonuscheckar på H&M för både linnet och t-shirten så hela kalaset gick loss på 79,50 (paraplyet). Hade det inte varit för att jag var klantig och glömde paraplyet på bussen i förra veckan hade den blivit gratis.

Nu ljög jag i och för sig en liten smula. Den blev nästan gratis för mina egna pengar. Våra gemensamma pengar däremot lyckades jag spendera ändå : ) Jag skrev ju om Dagg-kopiorna igår och jag var såklart tvungen att kila in på Hemtex för att titta på deras. När jag ändå var i krokarna liksom. Då hittade jag Dagg-kopians snyggare kusin. Säg hej till vår nya lampa.


Fullkomligt genial idé tycker jag, att göra en lampa av vasen. Speciellt när vi faktiskt behöver en lampa att ha på skänken vid matplatsen. Nu ska jag bara hitta en ny plats till mig uggla i glaskupa som fick maka på sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar