söndag 10 augusti 2014

Dagg

Ingen har väl missat Dagg-hypen? I vartenda inredningsreportage står där en Daggvas någonstans. Gärna med några nakna kvistar i som spretar åt alla håll. Jag gillar Dagg-vasen men tycker det är trist när något blir så hypat att ALLA har det (liksom den obeskrivligt fula trähanden från Hay, som jag i och för sig aldrig skulle ta in i huset, se bild längre ner). Då är det liksom inget speciellt längre. Dessutom kostar den ju en slant. 2800 slantar närmre bestämt. Och det tycker jag är att ta i för en vas, hur snygg den än må vara. Tur då att kedjorna med lite mer humana prislappar är snabba på att snappa upp (läs kopiera) saker.

Originalet

Hemtex variant.
Ellos variant.

H&M Homes variant

Jag tror att jag är sugen på Hemtex vas. Delvis för att den inte är en kopia rakt av utan har ett annat mönster. Om man inte vill ha blommor i den så borde man väl kunna ha ett litet blockljus i den? För ärligt talat, hur snyggt det än är, hur många har alltid fina snittblommor hemma? Inte jag i alla fall. Fast jag skulle gärna vilja.

Och här har vi den fula handen. Jag förstår det verkligen inte...

 
Det var dagens inredningsdos. Imorgon är det ny vecka och nya tag. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar