söndag 31 augusti 2014

Doktor Zjivago

I tisdags ringde syrran och erbjöd mig en biljett till kvällens genrep av "Doktor Zjivago". Jag är inte kräsen och det var ett tag sedan jag var på musikal så jag tackade ja. Jag och mamma körde in till operan efter jobb och mötte upp D & P för ett glas vin på terrassen innan mammas arbetskamrat med dotter också kom.
Musikalen var bra. Jag läste recensionerna på Skånskans hemsida som kallar den för "julafton för músikalälskare" (sydsvenskan.se:s recension var smått obegriplig. Jag tror att de gillade den men jag är inte säker, det var så mycket kulturellt dravel). Riktigt lika entusiastisk är inte jag men jag hade i och för sig inte någon koll på vad den handlade om innan jag såg den. Vi kan säga såhär; vill man få sig ett skratt eller två så är man på fel ställe. Folk dog till höger och vänster, det var olycklig kärlek, en slemmig advokat, krig, revolution och svält. Allt annat än upplyftande. Men musiken var fin och alltihopa ingav en pampig känsla med ett fint scenbygge.

I pausen blev det dricka med utsikt från "balkongen".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar