lördag 15 februari 2014

Alla hjärtans dag

Igår var det ju alla hjärtans dag. Jag har inte några större förhoppningar eller förväntningar på den dagen. Rent generellt så tycker jag att rum fyllda med rosblad, champagnepicnick i solnedgången, frierier med stråkorkester och liknande är...rätt fånigt faktiskt. Men det är klart att en bunke tulpaner är lite trevligt, oavsett datum.
Det är kanske tur att jag har en ganska avslappnad och mycket måttlig inställning till det här med romantik med tanke på vem jag är tillsammans med. Martin berättade nämligen igår att han visste vilken dag det var.

- Jag vet att det är all hjärtans dag idag. sa han igår.
-??? Jaha...
- Ja, jag har inte glömt det. Jag vet alltså att det är idag men jag tycker att det är fånigt. Bara så att du vet.

Ehh...jaha. Tack för upplysningen. Eller vad?

Det står trots allt en bunke tulpaner på köksbordet. Den köpte jag själv i förrgår på Maxi när vi handlade mat. Någon liten blomma ska här banne mig vara på alla hjärtans dag även om det är jag själv som köpt dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar