söndag 19 januari 2014

Kors i taket och mood board

Igår ringde Chilli för att meddela att de hade hittat vår fåtölj. Eller de hade inte hittat den men  mannen som hade den hemma hos sig hade. Han blev nog lika glad som vi när han öppnade och upptäckte att han fått fel. Hans grå fåtölj stod i vår hall och vår svarta hemma hos honom. Han erbjöd sig att komma och byta med oss och han var så välkommen så. Det retar mig lite att Chilli slapp undan jobbet som mannen tog på sig men jag orkar inte bry mig mer. Nu står det två svarta fåtöljer nere framför spisen (kors i taket!) och det börjar se någorlunda klart ut där nere.

Tittade förresten på min mood board och upptäckte att jag har hållit mig till stilen och att jag faktiskt har köpt en del saker som är med på mood boarden. Eller inte exakt samma men snarlikt, mood boarden är ju bara en inspiration och för att hålla en röd tråd.

Världskarta? Check. Ullared.

"Trådig" vedkorg? Check. Även den ett Ullaredsfynd.
De efterlängtade fåtöljerna. Ska ta en snyggare bild sen.
Vi höll på med lite "kringarrangemang", därav stöket.
Fönsterlampa med svart skärm. Check.
Var jag hittade den? Ullared såklart.

Det blev inget olivträd utan en annan grön växt som står på golvet.
Funderar på om den ska få en vit kruka eller en korg att stå i.
Tapeten blev precis den som finns i mood boarden.

 
Rådjurshorn köpte jag för en billig peng av en kollega vars far hade varit mångårig jägare. Jag har en plan med det men den är än så länge bara i huvudet så idén håller jag på ett tag till. Även de gamla böckerna är i ett pågående projekt som jag visar upp när det är klart. Fårskinn ska inhandlas och hurricanen köpte jag i Köpenhamn, den ska bara få en fin plats där nere. Kofferten hoppar jag över och så även sekretären. Istället har jag en ny plan. Det pågår ständigt nya projekt i mitt huvud. Jag sitter alldeles för mycket på houzz.com och pinterest.com och får idéer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar