måndag 30 december 2013

Nyårslöfte

Snart är det nytt åt och då är det dags för ett nyårslöfte. Jag gillar nyårslöften eftersom jag gillar den "nya" känslan. Att få börja på nytt och lägga sina misslyckanden bakom sig. Om och om igen. Jag hade gärna avlagt veckolöften och högtidligt lovat på söndagskvällen att kommande vecka ska jag minsann bli en bättre människa. Jag ska källsortera mer, skänka mer pengar till välgörenhet, bli vegetarian och springa en mil om dagen. Men jag tror inte att veckolöften är så allmänt spritt så jag får nog hålla mig till nyårslöften. Hur som helt så har jag bestämt mig för att köra en favorit i repris och satsar på att ta mig Malmömilen runt på mindre en än timme. Denna gången ska Corre också springa så vi har draghjälp i träningen av varandra. Hon var så flitig och anmälde sig för säkert två månader sedan.
För att det verkligen ska bli av så ska jag anmäla mig i veckan och jag tänker även försöka få med Lisa och Corre på typ vårruset eller liknande till våren för att checka av formen lite. Och för att det faktiskt är ganska trevligt att springa ett lopp.

Ikväll ska jag och Lisa på bio och se "Hundraåringen som gick ut genom fönstret och försvann" och jag tänkte inleda min övertalningskampanj då. Tänkte även pracka på henne Martina Haags "Heja heja". Liksom för säkerhets skull. Nu däremot ska jag provsmaka Martins chilligryta American style.

Har ni några löften?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar