måndag 30 december 2013

25 dec

På juldagen väntade partaj hos syrran och Peter. Vi var mååånga i deras lägenhet. Vi åt snacks med medelhavstema (jo, jag lade märke till det Peter), dansade till "När vi gräver guld i USA", bäddade ner Ted i sängen (han behövde det, fast han hade lagt sig ovanpå för att vila lite och efter att en strid ström av "hjälpsamma" människor gått förbi låg han inrullad som en vårrulle) och hade en självutnämnd ljustekniker uppflugen på bardisken för att med hjälp av en taklampa belysa vissa väl valda delar av partajet. Martins bror har precis kommit på att jag är hans svägerska och tyckte att det var jättekul att gå runt och fråga folk om de sett hans svägerska. Det hade ingen eftersom alla hade lite för mycket innanför västen för att koppla att det var mig han "letade" efter. Och i en lägenhet på knappa 70 m2 så är det inte så mycket att leta heller...
Musiken var blandad. Syster Yster hade gjort en spellista som blev lite dissad emellanåt. Som hon själv så träffande uttryckte det "Jag gillar riktigt störig musik". Jag gillar lite allt möjligt men bara dance är inte min grej. En liten, liten textsnutt hade de gärna fått lägga in. Hur som helst så blev paddan kidnappad emellanåt och helt plötsligt strömmade Joddla med Siv och Danne Stråhed ur högtalarna (de skyldiga trodde inte att vi skulle förstå att det var de. Hrm..säger jag bara). Inte ett dugg bättre men Peter lyckades rädda situationen med lite Uggla så att hoppandet och diggandet kom igång igen.

Efter skjuts hem somnade vi sött här hemma. Vissa lite fortare än andra. Någon blev lite störd av att någon annan snarkade något så in i h***ete så fort denna någon lagt huvudet på kudden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar