torsdag 2 maj 2013

Besök


I torsdags hade jag svärmorsbesök. Det var nyttigt. Medans vi grillade på balkongen tog hon en liten tur i vår trädgård. När hon kom upp igen kunde hon berätta att vi hade både timjan, salvia, hallon, kejsarkrona, lammöra och persilja i rabatterna. Och en hel del annat också men det har jag hunnit glömma sedan länge. Efter det fick jag följa med på en liten guidning för att se var allt detta fantastiska växte.  Och jodå, här och var fanns en ledsen liten buske och det stack upp lite pinnar och ett och annat blad som svärmor förklarade att det kommer bli fina grejor av. Eftersom jag inte kan ett dugg om blommor och växter så litar jag fullt på henne när hon säger att det kommer bli grönt och fint. Dessutom är jag sjukt impad hur man kan se på en liten hög med kvistar vad det ska bli av det lilla eländet.
Nu är det bara att vänta på solen och värmen. Ni kan väl se till att komma snart, va? 

2 kommentarer:

  1. Haha du skulle ritat en karta medan hon höll sin guidade tur! Så att du kom ihåg vad de små viktiga buskarna var.

    SvaraRadera