lördag 27 april 2013

Loppis

Idag var det Lions loppis här i Svedala. Två gånger om året, en på våren och en på hösten, slår de upp portarna till sin stora lagerlokal. Där finns massor med husgeråd, glas, porslin, böcker, spel & pussel, en del leksaker, tyger, möbler och säkert en hel bunte till med grejor jag glömt.  Det var glas & porslin/prydnadsdelen som fångade mitt intresse. Där inhandlades fem ljusstakar till det smått fantastiska priset 90 kr. Tre var i tenn och två i något mässingsliknande. Inget jag alls tycker om. Men efter en runda med sprayburken så såg de ut såhär:



...istället för såhär som de såg ut från början.


Ber om ursäkt för lite halvkassa bilder, det fick bli med mobilen istället för kameran. De kommer at få pryda det nya/gamla linneskåpet. Imorgon tänte jag börja slipa ner det för att förbereda det på målning.
Jag tycker att IKEA är fantastiskt bra till väldigt mycket men just nu är jag lite trött på att allt nytt. Jag vill ha lite äldre grejor, lite omgjort så att inte alla andra har likadant. Jag fick inspiration när vi var hos kusin R med sambo & dotter i Växjö lite innan jul för två år sedan (vad fort det går!). Hon hade hittat köksmöbler på sin mormors vind och gjort om. De var toppenfina!

Väldigt nöjd med rundan idag alltså. :)

Vad har ni hittat på?


2 kommentarer:

  1. Vad fina de blev kram

    SvaraRadera
  2. Tack, tack. Jga blev så nöjd att jag gick lös på fyra ljusstakar till igår. :)

    SvaraRadera