måndag 22 april 2013

Fullt upp

Oj, här blev det visst ett väldans långt uppehåll. Det var inte riktigt meningen, men det händer ju så mycket hela tiden.
Jag vill börja med att skryta med att jag faktiskt sprang två gånger förra veckan. Inte så mycket att skryta med kanske (speciellt inte när målet var tre... :-s ) men man får vara glad för det lilla.

  • I torsdags var det Syster Ysters födelsedag och den firades såklart! 
  • I fredags var jag och Martin på City Gross för att handla kött till kommande grillmiddagar. Ingen av oss är speciellt förtjust i City Gross eller dess placering i Malmö men Martin börjar nästan dregla om man pratar om deras köttavdelning så det fick bli så ändå. Efter att vi tyst hade hånskrattat åt en tant som undrade om peston, som de delade ut för provsmakning, var halal kom vi fram till det efterlängtade köttet. Ett stort köttberg senare lämnade vi City Gross med förhoppningen att det är länge tills nästa besök. 
  • I lördags var det dags för den efterlängtade Ullaredsturen. Den är ett litet inlägg för sig och det dyker snart upp. 
  • I igår var vi i stan och hämtade ett skåp som jag hittat för en billig slant på Blocket. Det är ett gammalt linneskåp från 50-talet som ska få sig en omgång med målarpenseln/sprayburken snart. Bild kommer. På eftermiddagen bjöd vi den hjälpsamma bärhjälpen på grillmiddag och sen var den dagen också slut. 

Som sagt, mycket att stå i. Idag har jag suttit i tingsrätten hela dagen. Martin är på fotboll ikväll och jag passade på att laga en omgång mat till matlådor att frysa in och att förbereda morgondagens middag. Efter det sprang jag en runda och stretchade på balkongen till den här utsikten: 

Mycket finare i verkligheten. Igår såg vi tillochmed rådjur på åkern. 
Haft en bra helg? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar