onsdag 13 februari 2013

Grönt igen

Jag fortsätter på grönt tema här hemma lite då och då (till Martins förtret) och gjorde en svamp- och spenatlasagne idag. Något riktigt recept finns ju såklart sällan när jag lagar mat men jag tog följande:

En lök
Några klyftor vitlök
Ca 300 g fryst hackad spenat
Ca 500 g blandad svamp
Tomatsås
Bechaelsås
Lite ost
Lasagneplattor
Kryddor

Gör typ såhär:
Tina spenaten
Skär svamp i bitar och hacka lök och vitlök.
Stek tills allt är mjukt och blanda ner tomatsåsen. Krydda och blanda i spenat.
Gör bechamelsås (eller köp färdig ostsås på tetra)
Varva tomatsåsen, lasagneplattor och bechamelsås. Toppa med ost.
In i ugnen ca 30-40 minuter tills det ser smarrigt, bubblande och gyllene ut.


Det råder ju fortfarande träningsförbud för min del (nu börjar jag känna lite panik inför mitt nyårslöfte men det är bara att vänta ut det...) så jag har hittat något annat att sysselsätta mig med; Hemnet inspiration. Fullkomligt livsfarligt när jag nu letar inspiration till inredningen i nya huset. Här inne kan jag lätt spendera både en och två timmar (och tre och fyra också om jag hade tillåtit mig själv men någon måtta får det vara).
Ta en kik där vettja!

Hej så länge!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar