söndag 26 augusti 2012

Förälskad i Rom

I måndags såg jag ju filmen "Förälskad i Rom". Den var ganska rolig och lite småtrevlig men jag kan inte direkt påstå att den var ett "måste". Det jag saknade mest var faktiskt en handling som höll ihop filmen.
Vi fick följa olika personer under några dagar i Rom och det var väl ungefär det. Det var lite lösryckt på sina ställen och jag saknade ett ordentligt slut. Men som sagt, lite smårolig. Roligast var Woody Allen själv (som även regisserat om jag inte minns fel). Han spelar en amerikansk operaregissör som just gått i pension och är ganska bitter över det. Hela hans uppenbarelse är underbart bitter och jag älskade honom!
Ett annat stort plus var de fina miljöerna. De har verkligen lyckats fånga Rom från sin bästa sida!

Om ni vill läsa en mer "riktig" recension så finns det en bra här.


Bild från filmofilia.com

Det ser för övrigt ut att bli en ganska bra film/biohöst. Jag kan absolut tänka mig att se både Hamilton-Men inte om det gäller din dotter, The Bourne Legacy, Madagaskar 3 och Bond-Skyfall.

Nu tänkte jag se Woody Allens hyllning till Paris: Midnatt i Paris och hoppas på en lite mer sammanhängande film och lika fina miljöer.

Hej så länge!

5 kommentarer:

  1. Den viktigaste filmfrågan i höst är: har du sett ice age 4?!

    SvaraRadera
  2. Midnight in Paris är en jättebra film! Kan rekommenderas! :)

    SvaraRadera
  3. Men Lisa då! Klart jag har! Underbar :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha tur Madde! Minns dock ingen recension från den. :(

      Radera
  4. Nej, det är nog sant. När den finns ska jag ladda ner och se om så jag kan ge en recension. :)

    SvaraRadera