fredag 4 maj 2012

Ny halvmara?

Vi fick en liten goodie bag på Vårruset med lite olika prover och så i. Bland tomater på burk, juicepaket, flingor och rabattkuponger låg även en liten infolapp om Malmö Halvmarathon och genast har min hjärna vilda diskussioner med sig själv huruvida jag bör ställa upp eller inte. Eftersom jag älskar att göra listor (och ännu mer älskar jag att bocka av grejor på dem) så har jag såklart gjort en lista över för och nackdelar.

Fördelar:
Jag kommer (förhoppningsvis) igång med löpningen igen.
Jag kanske till och med går ner ett eller två kilo.
Min kondition blir mycket bätrre väldigt fort.
Det är faktiskt himla kul att delta i ett lopp.
Bra utmaning för mig själv

Nackdelar:
Jag känner mig tvingad att gå ut och springa (det kan i och för sig även stå under fördelar för jag kommer i alla fall ut) och då blir det rätt så tråkiga rundor.
Om jag inte kommer ut och skaffar mig hyfsad kondis blir det ett väääldigt långt och jobbigt lopp
Det kostar trots allt nästan 400 kr
Lite trist att alltid löpträna ensam

Det här tål at tänkas på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar