onsdag 2 maj 2012

Lopp-premiär

Då var det första loppet på nästan ett år avklarat. Jag och Michaela joggade på hela tiden och försökte hålla ett hyfsat tempo. Det gick ganska bra även om vi blev lite irriterade på alla de människor som ställde sig i "jogga-fållan" och som sedan inte joggade en meter utan började lunka redan direkt efter startlinjen. Det tar tid och energi att hitta luckor och springa om.

Vi tog oss i mål på tiden 31:58, vilket jag är nöjd med. Det var under min egen måltid och med tanke på antalet löppass i år (som tyvärr boktavligen går att räkna på ena handen då de inte är mer än pinsamma två till antalet) så tycker jag att min insats är klart godkänd.

Efter målgång var det picknickdags och det dukades upp frökusar med kalkon och mjukostpålägg, lax, potatissallas, minimorötter, choklad, banan och juice. Det satt rikigt fint! Efter maten mötte jag upp Corre också hade vi sällskap hem i bilen och planerade eventuellt in en kommande, försiktig löprunda på söndag.

Jag vill passa på att tacka Suster Yster och Peter för fin påhejning! :-P

Bilden kommer imorgon då jag och Blogger inte riktigt kommer överens nu.

2 kommentarer:

  1. Man blir bara så trött.... Likadant på "mitt" lopp så är det vagnar, hundar och oflyttbara människor överallt när man vill om, trots att de har fått info. var de ska gå.
    Får se hur det går den 30:de :)
    kram moster

    SvaraRadera
  2. Ja, det är fruktansvärt irriterande. Vad är det för lopp du ska springa?

    SvaraRadera