onsdag 4 maj 2011

All time high

Puh, även gårdagen var fulltecknad, därav uteblivet bloggande, och lång men idag ser det lite bättre ut.
I måndags visade vågen på "all time high". 2 kg har jag gått upp och eländet stannade inte förrän den hade nått 52,2 kg, hjälp! Vad hände här? Eller jag behöver inte spela så förvånad, jag vet precis vad som hänt. Uteblivna löprundor i kombination med alldeles för mycket sötsaker är vad som hänt de senaste två veckorna. 
Nu är jag satt på diet. Löpningen kommer jag nog tyvärr inte hinna med så mycket av innan vi åker till Rom så jag får skjuta lite på det. Får jag tid äver kommer jag dock att ge mig ut innan jag hinner tänka efter. Men mat och vardagsmotion måste bli bättre. Alltså består lunchlådan idag av keso och blandade bär. Det kommer bli mycket keso den här veckan kan jag säga. Det mättar bra och innehåller få kalorier så det är huvudfödan under min korta dietperiod. Jag tror nämligen att den kommer sluta på söndag när vi landar i Rom. Lite svårt att äta GI i pastans födelseland. :)

Nåja, nu ska jag bege mig iväg till jobb snart. Ikväll ska jag försöka klämma in promead med Corre.
Hej så länge!

2 kommentarer:

  1. ....och vad slutade stegen på då? Jag fick ihop 14 429 steg och 1,1 mil på cykel. Cykelturen tog jag 05,00 på morgonen så var den gjord :-)
    Puss från mamma

    SvaraRadera
  2. 5 på morgonen, vad är felet med dig?

    SvaraRadera