söndag 9 november 2014

Moodboard

Jag gillar idén med moodboards. Tycker att det hjälper mig att hitta en röd tråd och hålla mig till den. Snart är det förhoppningsvis tid att måla hall och matplats här hemma och jag har såklart satt ihop en moodboard för projektet. Förutom själva målningen så behöver det piffas lite övrigt också. Vi har, förutom två speglar, ingenting på väggarna och vi har ganska mycket vägg. Gardinerna som vi har lämnade förra ägaren kvar eftersom det saknades persienner och de allt annat än matchar våra gråklädda stolar. Inte så jättekul och nu är det på tiden att vi tar tag i det.

Hissgardin Jotex, bord Mio, ljuslyktor Ellos, taklampa Artwood, stol IKEA, fönsterlampa By Rydéns, vas ILVA.
Den här moodboarden gjorde jag för några veckor sedan och nu har jag kanske börjat vackla lite. Den är väldigt svart-vit-grå (vilket i och för sig är en nästan oslagbar kombination enligt mig) och jag har börjat fundera på en mer svart-natur-brun färgskala. Får nog ta mig en ny sväng i Internets underbara värld och se vad jag kan skaka fram. Men det får bli lite senare, nu är det dags för en löprunda som får avsluta veckan. Hoppas ni haft en skön helg!

1 kommentar:

  1. Jag röstar för svart-natur-brun!! Blir mycket varmare och mysigare. Och tjocka, långa gardiner istället för rullgardin.
    Tummen upp för runt bort, "riktiga" stolar och en skitcool taklampa.
    Ett hett tips är pinterest om du behöver mer inspiration.

    SvaraRadera