onsdag 12 november 2014

Moodboard nummer 2

"Tyvärr" fick jag hoppa över löpningen i söndags. När jag precis bloggat klart och skulle byta om hörde jag hur det började smattra mot fönsterna. Eftersom jag inte hade lust att bli dyngsur så stannade jag inne och tog ett varmt bad, drog på mig mjukis och åt en bit ljummen banan & chokladkaka. Attans också att det regnade. :) Förutom ovanstående knåpade jag även ihop en ny moodboard i svart-natur-brunt fast i efterhand så upptäckte jag att det bruna ganska mycket lös med sin frånvaro.

Lampa Artwood, stol Artwood, bord IKEA, gardin Ellos, värmeljuslampett Day via MyHabitation.se, bricka ILVA, ljuslykta Ellos, matta IKEA, urna/vas Day via My Habitation.se, spegel Jotex.

Lampan från Artwood fick hänga med den här gången också. Den är för cool för att släppa. Synd bara att jag nog måste göra det ändå med tanke på den något saftiga prislappen (nästan 5000). Jag får försöka scanna av nätet efter något liknande. Bordet är jag egentligen inte jätteförtjust i. Det är IKEA:s "Bjursta" och det står redan här hemma i vitt. Högt upp på önskelistan står "riktiga" klädda stolar och ett runt bord men runda bord är lite svårt att hitta så det önskade svarta runda bordet fick här representeras av ett rektangulärt ändå. Gällande matta är jag ganska osäker. Inte så värst praktiskt vid en matplats kanske men jag är ganska säker på att det är snyggt. Och praktiskt....hur kul är det? Mycket som är praktiskt är fult. Typ vaxduk. Eller mikrovågsugn på köksbänken. Eller öppen kläd- och skoförvaring i hallen. Eller 37 olika sorters schampo, balsam, duschcremer, scrubs, inpackningar och rakhyvlar på badkarskanten/i duschen för allmän beskådan (jag retar mig fortfarande på att man kunde se en schampoflaska på mäklarbilderna när vi sålde lägenheten).
Nej, en trave gamla böcker och ett rådjurshorn och det börjar likna något.

Vilket ska jag satsa på, grått eller beigt?

2 kommentarer:

  1. Beigt!! Och runt bord.. :) matta under köksbordet funkar väl om man inte har småttingar? Kanske ingen tjock, vit ryamatta dock. Men typ något i stil med en sån vi har under soffbordet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det lutar faktiskt mer och mer åt beigt. Väntar bara på besked från målaren så jag kan ut och välja färg. Ha hittat en i en Sköna Hem-tidning, tror du man kan ta med den till Hornbach och peka och få rätt färg med sig hem? :-p

      Radera