tisdag 30 september 2014

Uteblivna utlovade bilder

Mina utlovade bilder på det blivande planket dröjer eftersom jag fick den stora äran att åka och handla efter jobb. Efter lite allmänt hemmapyssel och middag har nu klockan hunnit bli för mycket för att jag ska gå ut och måla och jag orkar inte gå ut bara för att fota. Fast det kanske inte är jättespännande med bilder på vita träpinnar. Jag bjuder på en målarinspirerad bild i alla fall (och en väldigt icke-målarinspirerad).

Kom hem från jobb förra veckan och såg ut såhär:


Sen var det ombyte och efter det såg jag ut såhär:

Hann tydligen lägga ut mattan som hängt på luftning
 mellan bilderna och få sällskap av dammsugaren.
Bara att hänga sparka av sig high heelsen (som jag hann sparka av mig innan bilden togs) och hänga pärlorna för att byta ut mot gympaskor och målarkladdiga arbetsbyxor. Tja...det är trevligt det också på sitt sätt.

Imorgon bär det alltså av till Ekeby, närmare bestämt till möbelaffären där. Jag och syrran ska på inredningsföredrag med Jannice Wistrand som driver bloggen SimplicitySköna Hems sida. Jag är ett ganska stort fan av hennes blogg och kikar där dagligen och suger åt mig tips och inspiration så det ska bli roligt.

Nu ska jag bänka mig framför Svenska Hollywoodfruar. Jag hatar det men kan ändå inte riktigt hålla mig ifrån TV:n. Efter några avsnitt är nog min hunger stillad för den här säsongen. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar