fredag 13 december 2013

Julpyssel

Jag och mamma gjorde ju kransar i onsdags. Igår var jag på julfest så då hann jag inte sätta upp den och idag är Martin på julfest så den blir inte uppsatt ikväll heller. Tror nämligen att jag kan behöva hjälp med att hålla och fästa den. Hur som helst, så här ser den ut:


Lite (väldigt) kass bild, jag vet. Jag borde verkligen sluta fota med mobilkameran som dessutom är suddig på ena sidan.

Förutom kransen har jag planterat lite i min fyndade silverskål på fot. Tre hyacinter, en halv murgröna, två kvistar med lite röda bär (fräckt kapade i svärmors trädgård), mossa och ett värmeljus blev alldeles lagom. Hyacinterna håller precis på att slå ut så om några dagar kommer den vara ännu finare. Jag är riktigt nöjd.



Årets adventsljusstake ser ut som nedan. Jag tycker inte om de röda plåtkaren med mossa och svampar och annat mojs så det fick bli en betydligt icke-juligare variant (notera dock de röda bären. Mycket juligt). Det duger fint det också, har någon egentligen kvar "traditionella" ljusstaken?


 
Nu ska jag nog tappa upp ett varmt bad och plocka fram en bra bok. Jag beställde en hög till från Adlibris så det är bara att välja och vraka. :) För tillfället läser jag "Döden i Grytan" av Mats-Eric Nilsson men eftersom den handlar om livsmedelsindustrin (som är helt sjuk) så blir jag så jävla arg. Den är med andra ord inte så bra som avkoppling så jag plockar fram en annan för ikväll.
 
Hoppas ni har en skön fredagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar