onsdag 11 december 2013

"Blåbär"...

...var det första mamma sa till mig när hon stack ut näsan utanför dörren. "Det är bra för minnet". Anledningen var att jag och mamma skulle pyssla ihop lite julkransar. Jag skulle ta med lite dekorationer och själva kransstommen och mamma stod för granet och lite dekorationer till (okej, lite är en underdrift. Jag hade en liten, liten påse och mamma hade två stora lådor med band, kulor, kottar, kanelstänger, glitter, trådar och andra dekorationer). Nästan framme kom jag på att jag glömt stommen. Så jag lånade bilen och åkte hem och hämtade den. När jag kom tillbaka kom jag på att jag glömt att ta med lussekatterna som jag lagt fram och tänkte att vi kunde fika på. Lite blåbär hade kanske inte varit fel...

Hur som helst, vi pysslade på och fick ihop tre fina kransar. Min ska hänga ovanför öppna spisen där nere och mammas på deras ytterdörrar. Jag ska ta ett foto imorgon och lägga upp men jag blev nöjd.

Nu ska jag krypa mer i sängen. Imorgon väntar det julfest efter jobb och då vill jag såklart vara utvilad. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar