torsdag 5 december 2013

Julmusik

Jag älskar, som alla som någonsin träffat mig vet, julen. Jag älskar myset, ljusen, advenststjärnor i fönstren, julgranen och lukten av nybakade lussekatter. Till allt julmysandet lyssnar jag gärna på julmusik. Jag är inte speciellt kräsen bara det är lagom mysigt och låtar man känner igen. Martin hade hittat en kanal som bara skulle spela julmusik från den 1 dec till julafton. Toppen tyckte jag och vi satte igång radion. Första låten kände jag inte igen. Andra låten var okänd för mig. Tredje låten var...bara konstig. Fjärde låten...nope, kände inte igen den heller. Sen var det reklam och rösten berättade glatt att vi lyssnade på "dansbandskanalen jul- mer Christer Sjögren än någon annan kanal". Tjoho! Christer Sjögren, nej tack. Så Martin började på en Spotifylista. Jag tänkte att han lade till lite blandad musik typ olika artister som sjunger klassiska jullåtar som "Last Christmas", "All I want for Christmas is you", "White Christmas" och liknande. Trodde jag. Jag är inte speciellt kräsen men Martins julmusik vill jag INTE höra. Här är ett smakprov på låtar han lagt till:

Strömmen finner vägen med Eddie Meduza (va?!)
Jultomten är faktiskt död med Troublemakers
The night Santa went crazy med Wierd Al Jancovic
Lucia med Pure X

Pure X är enligt Wikipedia "ett svenskt könsrock- och hårdrocksband från Borås. Deras texter handlar mest om homosexualitet Namnet "Purex" kommer från ett laxermedel."
Jamen då så! Då kan det ju bara bli bra julmusik.

Skandal. Carola nästa!

2 kommentarer:

  1. Har du inte hört talas om julradio.se ? Finns som app också. Julmusik dygnet runt 1-31 december, radiopratarna är väl sådär men musiken är bra:)

    SvaraRadera
  2. Julradio.se nästa! :-D Tack för tipset!

    SvaraRadera