måndag 2 december 2013

Jaga med salutkanon?

Ber om ursäkt för den oplanerade frånvaron. Har haft fullt upp helt enkelt och det som har tagit upp mest av min tid har varit jobb, vilket inte är så jättekul att skriva om här. Eller jo förresten, jag har gett licens på en kulspruta och en salutkanon för jakt, det är lite kul tycker jag. Inte på riktigt dock. Vi hade utbildning hela förra veckan i ett nytt vapenärendesystem. För att öva oss på systemet när vi gått igenom grunderna kunde vi skapa ärende och vapen lite "freestyle" för att sedan kunna begära kompletteringar, skriva kommunikationer och beslut, bifalla, avskriva och avslå våra "ansökningar". Eftersom jag troligen aldrig kommer att få ge licens på varken kulspruta eller salutkanon på riktigt så tyckte jag att jag kunde passa på då.
Idag var jag åter på "vanliga" jobb och började med att gå igenom högen av mail och post som rasslat in. Sen kom jag hem, lagade middag, dammsög, städade badrummen och nu har jag parkerat mig i sängen med Martina Haags "Heja, heja!", en bok om löpning. Inte en riktig bok om löpning, mellanmål, tekniker och sådant utan en rolig bok om löpning. Jag har redan suttit och fnissat på bussen flera gånger när jag läst den till och från jobb. Förra veckan läste jag Fredrik Backmans "Saker min son behöver veta om världen" och då satt jag också och fnissade. Jag försökte dölja det / kväva det men jag är rädd att jag misslyckades. Jag tror mest att mina medpassagerare undrade varför jag satt och frustade i halsduken uppdragen över ansiktet som en ninja. Jag måste sluta läsa roliga böcker på bussen. Mest av allt måste jag däremot beställa fler. Jag beställde fyra böcker för mindre än två veckor sedan och har snart läst ut två. Jag ska vara långledig över julen och känner att jag måste bygga upp ett litet lager nu när jag är inne i en läsperiod.

Adlibris nästa!


Bilder från adlibris.se

2 kommentarer:

  1. Backman är en favorit hos mig, så den boken måste jag försöka lägga vantarna på! Tack för tipset Kusin =) Kram Cecilia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han har kommit ut med ytterligare en; Min mormor hälsar och säger förlåt (eller liknande). Så fort den dyker upp i pockte på adlibris så ska jag beställa den. Han ör riktigt rolig.

      Radera