onsdag 30 oktober 2013

Survivors :)

Vi blåste inte bort i måndags och huset står kvar. Kors i taket! Ett tag var jag nämligen ganska övertygad att fönsterna skulle blåsa in och taket av. Jag hade förberett och plockat in alla krukor och lyktor och annat löst som kunde fara runt utomhus men jag hade inte riktigt väntat mig att speglarna inomhus skulle hänga och skaka.
De flesta på jobb gick hem lite tidigare och så även jag eftersom man inte riktigt visste hur det skulle bli med bussar och tåg. Precis när jag kom hem tyckte jag inte att det var sååå farligt. Det blåste rejält, absolut men jag tyckte inte att det var så illa att man hade behövt ställa in alla tåg. Två timmar senare tyckte jag dock att det var helt befogat. Helvete vad det blåste rent ut sagt. Till och med katterna fattade att det inte var läge att gå ut. De stod och jamade en stund vid dörren och gick sen och satte sig i varsitt fönster och kollade läget. Sen jamades det inte mer utan de gick och kurade ihop sig i sängen istället.

Nu är jag kommenderad att vara sällskap vid Malmö-matchen. Ted jobbar så då får jag vara stand in. Martin har flera gånger kommenterat att jag inte tittar, att jag inte bryr mig och att jag inte är så engagerad. :) Jag är nog en dålig stand in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar