lördag 29 juni 2013

Jag ska måla hela värden...

Sicket skitväder! 14 grader och regn. Jag hade tänkt fixa lite i trädgården idag men det känns ju som en ganska dålig idé faktiskt. Trädgårdsfixet skulle blivit av efter att jag ägnat en stund åt min garderob, men istället står det nog bakning på agendan.

Även taken har nu fått ett lager färg, det mesta av taket i alla fall. Garderoberna är 2,36 höga och vi har 2,38 i takhöjd (på vissa ställen ska tilläggas, på andra har vi inte mer än just 2,36 prick vilket jag märkte när jag knuffade på garderoberna och de helt plötsligt gick i taket) vilket innebär att jag inte kan göra annat än flytta dem till mitten av rummet och måla runt om för att sen knuffa bort dem när färgen torkat och måla på fläcken som är kvar. Jag kan inte få ut dem genom dörren och jag kan inte lägga dem ner på golvet utan att tömma dem, plocka ur all inredning och sen plocka isär dem. Och det verkade vara lite mycket av ett projekt, alltså fick det bli en speciallösning.

Nu ska här bakas choklad och jordnötssmörstarte. Det låter gott, vi får se hur det blir.

Ha en skön helg!

1 kommentar:

  1. I Småland har vi SOL.
    Härligt, jag ska klippa gräset.
    Stor KRAM moster

    SvaraRadera