lördag 29 juni 2013

Byggare Bob

Mer eller mindre hela dagen har det skruvats, hamrats, sågats och byggts här hemma. Martin var iväg och hjälpte en kollega på förmiddagen men sedan han kom hem har han pysslat i biorummet och själv har jag (med avbrott för bakning) målat klart taket, byggt ihop stommar och lådor och skruvat upp klädstängerna för att sedan skruva ner dem igen när jag inte tyckte att det blev bra ändå. 
Nu tar vi däremot kväll. Choklad och jordnötssmörstpajen ska avnjutas i soffan och sen tror jag att vi däckar ganska tidigt bägge två. 

Såhär såg det ut från början. Aprikosa väggar och garderobsstommarna
  såg ut som de gjorde i lägenheten förutom att jag struntade i att sätta
 upp överhyllorna och att jag numera har dem enbart för mina kläder. 

Mååååånga skruvar, plugg och annat mojs senare...

så ser det ut såhär. Jag håller som bäst på att mecka runt klädstänger
 och lådor för att få ordning på grejorna. 
Imorgon fortsätter vi så att det går framåt. Men nu soffan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar