torsdag 23 maj 2013

Olika åsikter

Vi har lite delade åsikter här hemma (igen).
Jag är en mycket frusen själ och tycker därför om att ha det varmt och skönt inomhus. Helst en sisådär 24-25 grader men jag inser att det är lite för varmt för resten av världen så jag nöjer jag mig med lite mindre.
Ända sedan vi flyttade in så har golvvärmen i badrummet stått på 20,5, vilket har varit alldeles lagom. Golvet känns varken varmt eller kallt och det räcker fint för mig. Men nu är det ju maj månad och då kan man tydligen inte ha någon form av värme igång längre (enligt Martin). För det är det nämligen för varmt för. Sen att det är bara är 12 grader ute spelar ingen roll. Inte heller att jag går runt i fårskinnsmorgontofflor och extra mjukisjacka. Eller att vi sover med filt ovanpå täcket. Vi ska istället för att tycka att det är kallt och sätta igång värmen igen "tänka varma tankar" (nästa gång han vill ha middag ska jag be honom tänka på en saftig biff och se om det hjälper, gör det det kommer jag aldrig mer att klaga på att vi har det kallt). För vi ska inte sätta igång värmen igen eftersom det är maj. Desutom behöver inte vattnet i varmvattenberedaren var "sådär jättevarmt" heller för det går en massa ström då. För egen del kan jag ju tycka att andra sätt att spara ström på kan vara att man stänger TV:n som man inte ser på, släcker i tvättstugan när man inte är där och inte har en värmefläkt igång i garaget där isoleringen är obefintligt. Men det är ju bara jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar