söndag 19 maj 2013

Dagen som gått

Efter att ha spenderat största delen av dagen med att uggla inomhus (toppen tycker jag) så gick jag ut i trädgården för att inspektera odlingarna. Björnbären, hallonen, vinbären och krusbären ser fina ut. Rabarberna växer som attan! När vi flyttade in var där några röda knölar i storlek med en golfboll. Idag ser det ut såhär på samma ställe:


Verkar som att jag hade nåt skit på linsen för bilderna är lite suddiga till vänster. 
Tre stjälkar fick följa med in. De har nyss blivit rabarberkompott som serverades på en bit grillad sockerkaka med vanljglass. Mums. Just nu sitter jag och letar recept med rabarber för jag vill helst använda så mycket som möjligt av det. Synd att inte göra det liksom. Någon som har ett litet recept-bidrag?

En bloggläsare (hej svärmor :) ) var nyfiken på hur det gick med skåpet. Det är nästan klart. "Fötterna" ska såklart också målas och alla kanter på dörrarna (ovan, under-och långsidorna), sen är jag äntligen klar på riktigt. Men för den nyfikne så kommer här lite bilder.

Uppenbarligen en före-bild. Lite grått efterom det nyss blivit slipat.  
Efter. Försök bortse från flaggor, färg mm som står ivägen. 
Lite mysigare ljus men lite sämre skäpa. Man kan inte få allt här i världen :)
Jag är helnöjd. Nu väntar VM-final. Heja Sverige!

7 kommentarer:

  1. Frys in rabarberna och gör rabarber och jordgubbssaft. Så himla gott tycker jag.
    Frys in rabarber i bitar och gör paj av dem när du vill.
    Sverige är bäst, eller hur?
    kram moster

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hittade faktiskt ett recept på jordgubbs och rabarberdricka som jag ska prova. Den kunde man dessutpm blanda med vitt vin för sommardrink, sånt tycker jag om. :) Ja, smulpaj måste jag ju såklart göra.

      Radera
  2. Svar
    1. Tackar. Jag funderar faktiskt på två tassels i svart att hänga på nycklarna. :)

      Radera
  3. Ja det glömde jag ju säga, snyggt skåp:)
    Kram igen från moster

    SvaraRadera
  4. Skåpet blev jättesnyggt! Tur, efter allt slit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen tur. Annars vet jag inte vad jag hade gjort...målat allt svart kanske?

      Radera