torsdag 9 maj 2013

Nej, jag gillar inte gäss.

I lördags var jag och Sandra på en loppisrunda.
Det var på Lions i Oxie jag slog till på den här tjusiga brickan, vilket fick Sandra att höja en aning på ögonbrynen, minst sagt



Finkänslig som hon var försökte hon dölja sin, ja jag vet inte vad, förvåning eller avsky kanske, för den fula brickan. Istället för att säga som det var; "Vilken skitful bricka, vad ska du med den till?", vilket nog hade varit det mest ärliga (och väntade) så fick hon fram: "En bricka? Med gäss? Jaha...hmm. jag visste inte att du tyckte om gäss så mycket."
Nej, jag är inte speciellt förtjust i gäss. Däremot behövde vi faktiskt en bricka här hemma och jag tyckte att 10 kr var alldeles lagom. Eftersom jag inte tycker om gäss så ser brickan numera ut såhär:



Lite sprayfärg, en provbit tapet och några lager spraylack senare har vi en mycket snyggare bricka. Det tog några dagar innan jag gjorde vid den och då hade alla, inklusive jag själv, hunnit håna denna fula skapelse så mycket att det nästan var bud på att behålla den med gäss. Som tur var så blev det inte så :)



6 kommentarer:

  1. Jag har en bricka med talgoxar. Jag gillar inte talgoxar nåt speciellt. Ska jag vara ärlig är jag inte ens 100% säker på att det är just talgoxar. Men det har aldrig slagit mig att jag faktiskt kan fixa till den till nåt snyggt!

    Troligtvis kan jag inte det heller...

    SvaraRadera
  2. Så pysslig du är! Snygg den blev.

    SvaraRadera
  3. Prova Lisa, det är inte så svårt. Blir det fel kan du köra över allt med sprayfärg. Du slipper i alla fall de eventuella talgoxarna då :-p.

    SvaraRadera
  4. Gäss och Skåne hör ju ihop, eller?
    Skojar bara, så klart är den "nya" brickan snyggast.
    kram moster

    SvaraRadera
  5. Tack, tack! Jag är faktiskt väldigt nöjd med mitt mini-projekt även om gässen fick stryka med. :)

    SvaraRadera