måndag 8 april 2013

Premiär

I lördags blev vi bjudna på grillat hos Daniel och Corre. Det gjorde Martin sjukt sugen på att köpa en grill eftersom vi inte hade någon än. Vi hade redan tittat ut en men tyckte att den kanske kunde vänta på lite varmare väder. Söndagmorgon tyckte Martin att det var dags att åka in och köpa en grill så jag gav med mig.
Självklart skulle den även invigas igår så vi köpte en fläskytterfilé och potatissallad också. När det började närma sig middag undrade jag om det verkligen var en bra idé att grilla. Det var kallt och dessutom rejält blåsigt. Men jo, vi skulle grilla. När det var dags att tända var jag ännu mer tveksam, det var en mycket mulen och mörk himmel ovanfös oss. Men grilla skulle vi. Och grilla gjorde vi. I regn. Och som om det inte räckte med blåst, kyla och regn så passade det på att snöa lite också. Men gott blev det även om vårkänslan med årets första grillmiddag lite grand uteblev...

Bilden är tagen inifrån,. Jag vägrade helt enkelt att gå ut i
skitvädret., men så här ser den i alla fall ut,vår Landman-grill.
För fjorton (!) personer.  

2 kommentarer:

  1. Hahaha naw, vilken otur! Men snygg var grillen i alla fall. :)

    SvaraRadera
  2. snygg grill
    Vädret blir bättre
    Kram

    SvaraRadera