fredag 22 februari 2013

Fredag

Jag ska inte tjata om hur fort veckorna går, av två anledningar:
1. Jag känner mig jättegammal.
2. Alla verkar tycka att det går fort så jag behöver liksom inte försöka övertyga någon.

I alla fall, fredag betyder fredagsstrumpor (fast ibland fuskar jag och har dem på en onsdag) och någon trevlig fredagsaktivitet. Idag bestod den av middag på Vapiano, Emporia, med Lisa och Corre. Vi käkade pasta och panna cotta och drack öl, vin och cider (inte på en gång). Dessutom hann vi med att tjattra en himla massa mellan allt ätande och drickande. Mycket trevligt med andra ord.

Bild från vapianointernational.com


Bild från tripadvisor.com

Om någon inte har varit på Vapiano så kan jag berätta att det är lite som en blandning mellan snabbmatsrestaurang och "vanlig" restaurang. Man får ett bord men beställer själv sin mat vid disken och den tillagas framför näsan på en medan man väntar. Dricka beställer man i baren (om man vill ha något lite starkare) och betalar gör man när man går ut. Lite annorlunda koncept men mysigt.

Oh, by the way: mina fredagstrumpor. Fyndade i Ullared i somras. Tjusiga va?


2 kommentarer:

  1. Hej skatt
    Hoppas ni njöt maten på Vapiano
    Föresten snygga strumpor

    SvaraRadera
  2. Oh ja! Det var jättegott!
    Jag köpte ett "Vecko-pack" i Ullared i somras men i november kunde jag inte hitta dem där. Hoppas de är tillbaka tills nästa gång jag ska dit.

    SvaraRadera