tisdag 4 oktober 2011

Body pump

Igår testade jag Body Pump. Det innebär att man tränar med en skivstång som man har lite olika vikt på beroende på övning. Passet var en timme långt och bestod av 10 låtar, en låt för varje muskelgrupp som skulle tränas. Eftersom jag aldrig gjort det här innan körde jag på väldigt lätta vikter hela passet igenom. Vill gärna känna efter lite hur svag jag är, hur passet är uppbyggt och så innan jag ökar på. Till nästa gång blir det nog lite påökning i alla fall.

Passet var, som de andra passen, fruktansvärt jobbigt men roligt. Dessutom är det ju väldigt effektivt att träna igenom hela kroppen på en timme. Det kommer nog inte bli favoritpasset men väl värt att besöka för att ge kroppen en ordentlig genomkörare. Idag känner jag redan hur träningsvärken kommer smygande och den kommer inte bli nådig, det kan jag lova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar