torsdag 6 oktober 2011

Äntligen hemma

Just nu är jag alldeles för slut för att blogga. Eller göra någonting annat heller för den delen. Jag var på plats i tingsrätten i Ystad kl 08:30 men förhandlingarna började inte förrän en timme senare pga sen åklagare. Efter ytterligare några timmar stod det ganska klart att det skulle bli en längre dag än till 16. Klockan var nästan 17:30 innan vi äntligen var klara. Då hade en jobbig advokat vridit ut och in och upp och ner på vartenda argument och påstående som sagts under de senaste timmarnas huvudförhandling. Den åtalade dömdes och sen kunde jag äntligen bege mig hemåt igen.

Nu har jag landat hemma och huvudet är en enda röra och därför tänkte jag göra det som kräver allra minst ansträngning och tankeverksamhet: se ett avsnitt av "Svenska Hollywoodfruar". Jag har inte sett några innan men nu har jag hört och läst så mycket om dem (speciellt monstret till mamma aka Gunilla Persson) så nu måste jag helt enkelt. Med datorn och en äpplemuffin beger jag mig nu mot sängen!

Tjngeling!

P.s. Tre dagar efter Body pumpen har jag fortfarande ordentlig träningsvärk, speciellt i benen. Hela benen. Ändå från baken och ner till vristen. Att sätta mig, resa mig eller ta mig in och ur bilen känns som ett smärre projekt. Och jag känner mig som 95. Minst. D.s.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar