onsdag 14 september 2011

Surdeg

Gomiddag!
Igår lånade jag en bok på bibblan som heter "Surdeg- recept och tips från en hemmabagare" av Martin Johansson. Jag har flera gånger försökt mig på detta, att baka med surdeg, och alla gånger har det slutat på samma sätt; med en möglig, illaluktande mjöl&vattenblandning i en glasburk. Nu har jag gett mig attan på att jag SKA få till ett surdegsbröd för de är ju så himla goda. Igårkväll lusläste jag inledningen och tipsen så nu ska jag ut och blanda surdeg (dte är ju iofs bara vatten och mjöl men ändå...). Om jag mot förmodan skulle lyckas så tänkte jag mig följande bröd:

En honungslimpa bakad på rågsurdeg. Ser himla proffsig ut.
P.s. Köpenhamnsbilderna kommer imorgon, I promise! D.s.

3 kommentarer:

  1. Så gott med hemmabakat bröd.
    kram moster

    SvaraRadera
  2. Ja, om det lyckas bli bröd av det blir det ju mumsigt. :) Får se imorgon om det hänt något i burken.

    SvaraRadera
  3. Hur gick det med bakningen?
    kram moster

    SvaraRadera