onsdag 13 juli 2011

Höst igen?

Det blev ingen golf igår. De hade precis stängt när vi dök upp och eftersom vi saknade poletter till att hämta ut bollar så fick det helt enkelt vara (vi skulle bara stå och slå bollar på driving rangen, inte spela på riktigt). Isället blev det en liten fika i Torup, mysigt det också. Idag börjar jag sent så nu står jag och bakar. Eller...just i detta nu så står vinbärskakan i ugnen och det som ska bli vaniljfyllda kardemummabullar jäser för fullt. Har fått lite fnatt på bakning. Det känns så mysigt på något sätt när det är regningt och grått.

Funderar på om jag ska sätta igång en film. Har beställt några Jane Austen-filmer som väntar på att bli sedda. I lördags såg jag, Lisa och Corre "Stolhet och Fördom" men jag har ändå två kvar. Underbar film förresten. Vi fick oss mer än ett ordentligt skratt pga, kan man kalla det kulturskillnader? Tidsskillnad kanske är bättre. Lite udda tankesätt de hade på den tiden jämfört med idag.

Nej, film får det bli. Regn och rusk då är det som gjort för film och bakning!

1 kommentar:

  1. Hej
    Vad flitig du är.
    Ja det finns kanske en framtid som fruktodlare. Kräver stor trädgård.
    Ha det så bra.
    Ktam

    SvaraRadera