onsdag 8 december 2010

Tjuvstart!

Det här är alltså det första inlägget i min "nyårslöftesblogg" för 2011. Löftet är ju inte avlagt än men jag väljer att tjuvstarta lite för att vara väl förberedd den 1:a januari när allvaret börjar.
Löftet som högtidligt kommer att avläggas med champagnen i högsta hugg under raketerna på nyårsafton kommer att innebära att jag måste få upp min bak ur soffan och ut i löpspåret igen. Senast midsommarafton ska milen löpas på under en timme, dvs med maxtiden 00:59:59.

Anledningen till bloggens tillkommande är att jag vill sätta press på mig själv. Om man avlägger ett löfte lite mer "offentligt" är det inte lika lätt att lägga av när man inte orkar längre. I första hand är bloggen till för mig själv, för att jag ska kunna dokumentera mina framsteg (och bakslag, för det lär nog bli en del sådana också) och följa min egen utveckling men självklart är det trevligt om någon tittar in lite då och då.

1 kommentar:

  1. Det börjar bra förstår jag! Pepparkakor i stora lass, men visst är det viktigt att buffra med mat inför den stora satsningen.

    SvaraRadera