tisdag 7 april 2015

Sommartider hej, hej!

Nu har bloggen vaknat ur vinterdvalan och känner sig redo att krypa fram i ljuset igen. Pausen blev  minst sagt lite längre än planerat men jag saknade tid, lust, energi och inspiration för att lyckas knåpa ihop några inlägg. De senaste två veckorna har dock inspirationen börjat återvända och jag tänkte att det är bäst att fånga den medans den är i närheten. Jag tänker inte uppdatera med allt som hänt sedan sist utan det får komma som det kommer. Istället tänkte jag i det här inlägget titta framåt, mot sommaren och mot den somriga inredningen som det funderas på här hemma. Mest av mig då kanske. (Martin har dock också haft ett litet inredningsprojekt men det är ett inlägg för sig...) På sommaren vill jag oftast ha det ljust och fräscht och på vintern ska det vara mörkt och mysigt. Eftersom grunden liksom är vad den är oavsett årstid (jag kan ju knappast kasta ut de mörka soffan bara för att det råkar bli sol ute. Men oj vad jag skulle vilja...en vit Howard hade inte suttit fel under de ljusa månaderna.) så får det bli fokus på piffet. I år vill jag ha ett "naturligt" sovrum med aningens marina detaljer. Inte marint som i livbojar och åror för jag har aldrig förstått mig på en åra som inredningsdetalj, utan mer bara en liten hint av blått hav. As usual när jag är i inredningstagen så har jag satt ihop en mood board.


Gardin och sängkläder från IKEA, lykta JYSK, blå kudde, pläd & skål från H&M Home, randiga kuddar Jotex och matta från Åhlens

Gardinerna (fast utan omtag såklart) och sängkläderna har jag redan så de fick utgöra lite av basen. Bilden till vänster agerade inspiration även om jag saknar det blå. Men den känns somrig och fräsch så det fick fungera ändå.  En liten sväng till ska jag fundera men snart är det dags att plocka ner vinteraccessoarerna.

Nu blir det mjukis och varm choklad med en bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar