tisdag 6 januari 2015

Ett litet ryck...

...fick jag för någon timme sedan och bestämde mig för att måla om i köket. Det är inte så dramatiskt som det låter eftersom där inte är jättemycket väggyta men den där är ville jag ha i samma färg som hall och matplats. Sagt och gjort. När Martin åkte och spelade innebandy målade jag och ungefär 1,5 h senare var jag i princip klar. Som ni ser på bilderna nedan så har jag en liten fläck kvar där det är spacklat nu.

Före - vitt, ganska trist och med en underdimensionerad (och ganska ful) klocka i centrum.




Efter - mysigare och lite mer intressant än bara flera nyanser av vit (luckor, kakel, vägg). Nu funderar jag på vad som ska ersätta klockan. Martin vill gärna ha en klocka där så jag tänker kanske den här.
Vi får se.


Ni får ursäkta dålig bildkvalitét men ljuset som erbjöds var inte det bästa, kanske läge för en ny lampa också? :) Lite pyssel kvar imorgon alltså men så gott som klart. Nu ska jag (lite sent) tugga i mig veckans första köttfria middag, indisk daal med naanbröd, smaskens!

2 kommentarer:

  1. Jag diggar skarpt att du skaffat instagram! Har önskemål på findusbilder där. :)

    SvaraRadera
  2. Så fint det blev, snyggt med ngt som bryter av! Klockan via länken såg tjusig ut!

    SvaraRadera