söndag 16 november 2014

I fredags...

...var Martin så hjälpsam så. Vi bytte till rena sängkläder. Jag strök dem (ja, det händer. Jag vet att det är tantigt men det är inte så snyggt om de är skrynkliga när man bara bäddar delvis med överkast) och efterhand som de var hyfsat släta lämnade jag över till Martin som skötte själva bäddandet. Inte helt i min smak ska erkännas....

Han tyckte på allvar att han hade bäddat. Det tyckte inte jag.... 


Nu däremot tycker jag att det är bäddat. Fast nu är det jag som fått göra jobbet.


 Efter bäddandet lagade vi mat och Martin skötte dukandet. Även det var jag lite tveksam till...vad sägs om sneda tallrikar och "piffig" uppläggning (eller snarare hängning) av sparris?


Halvvägs utanför och utan bestick (och glaset på fel sida men det är kanske att vara överkänslig).
Ser, enligt mig, ut som stora slemmiga spindelben.
Nu är jag inte så känslig av mig men aptitligt ser det inte ut.
Nåja, sängen blev bäddad och maten blev god och äten så jag kanske inte ska gnälla för mycket. Men jag kanske borde ta mig ett snack med min kära svärmor som kommer på besök snart :)

2 kommentarer:

  1. Hahahahahaha jag dööööör!!
    Bäddningen ser ut som att katterna har haft krig där.. Med Martin! Och jag hade nog inte ens kunnat äta spindelsparrisen! Hälsa Inger att detta är lika illa som "kast med liten katt"!

    SvaraRadera
  2. Jag har löst Martins present
    Det var med omtanke om Findus
    Kram

    SvaraRadera