onsdag 6 augusti 2014

190 meter upp i Turning Torso...

Några Perikles-fan här kanske? I så fall känner ni nog igen rubriken. Själv är jag inget större fan, trodde att det var Danne Stråhed eller Wilmer X men Martin suckade att "jag har ju sagt att det är Perikles. Flera gånger" Oups...

I alla fall...i söndags var vi på guidad tur. Det bästa var ju utsikten, den är svårslagen. Kan ha varit glassen efteråt också nu när jag tänker efter. Det sämsta var när "guiden" berättade detaljerat, alldeles för detaljerat, hur sprinklersystemen fungerade, hur man hade blandat betongen om EU-märkningar på ventilationssystemet. Då var jag inte så entusiastisk.




Spaning på G.
Ja...alla ser väl vad den här bilden föreställer.


Ribban bort mot Limhamn. Tyvärr någon som stod och pysslade med telefonen bakom mig.
 


Husen i Västra Hamnen såg ut som en liten miniatyrstad uppe från 53 våningen.

Efter turen blev det glass i solen och värmen innan vi körde hemåt igen. Jag tackar Inger & Finn för inbjudan och Ola för sällskapet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar