tisdag 20 maj 2014

Harar

Idag blev det 5 kilometes löpning med Corre. Efter vår 7 kilometersrunda i söndags kom vi (läs Corre) fram till en liten strategi: att en av oss agerar "hare" åt den andra och försöker hålla uppe tempot genom att ligga lite före. Det lät som en bra idé tyckte jag och idag testade vi, dock inte helt medvetet tror jag.
Jag tog mig bort till Corre, 20 minuter sen eftersom jag somnade (!) halv sex, och sen startade vi. Jag var inte mitt piggaste jag efter att ha farit upp ur sängen när jag yrvaket tittade på klockan och upptäckte att hon var 18:10 och jag redan var 10 minuter sen. Corre började alltså att dra i ungefär 2 kilometer. Hon låg hela tiden steget före och det tackade jag för för jag behövde verkligen draghjälp idag. Jag är alltid lite seg i början men idag var det ju alldeles exceptionellt trögt.
Efter stretch drog jag i 3 km för då hade jag piggnat till. Jag höll mig lite före Corre och det gick bra. Lite tufft är det men en bra sporre. Jag glömde telefonen när jag irrade runt här hemma efter min tupplur men jag tror att vi hamnade på precis över 6 min/km och det är vi nöjda med. Som en bonus så sprang vi rakt på en massa ramslök. Det blev inget plockande idag men i dagarna ska jag ut och plocka på mig lite för snart är ramslökssäsongen slut för i år.
På torsdag är det dags för en runda till, nu är Milen snart inom räckhåll.  

1 kommentar:

  1. Well done med taktiken! Tror att den funkar i lopp också!

    Jag är helt lost när det gäller EU-valet. Efter mycket läsande har jag mest kommit fram till att jag tycker att Sverige ska gå ur EU.

    SvaraRadera