lördag 12 oktober 2013

Filmkväll

Nu har Corre och Lisa precis åkt hem. Vi hade biokväll här hemma och det var Les miserables som stod på spelschemat. Jag tycker varken bu eller bä egentligen. Den var ganska bra men lite mycket sång emellanåt. Jag vet att det är en musikalfilm men lite vanlig konversation hade uppskattats. Jag vet också att det inte direkt är någon komedi men något litet positivt hade ju kunnat få hända. Folk måste inte dö som flugor hela filmen igenom. Förutom att det var aningen mycket sjungande så tyckte jag att de sånger när de liksom sjöng "på riktigt", hela ensemblen, var rätt bra. Jag är inte lika förtjust som Lisa men den är klart sevärd. Om inget annat så lite för allmänbildningens skull.

Nu ska jag krypa till sängs, imorgon väntar kusinbarnsdop (låg ord det där) i Växjö. Ha en trevlig helg!


2 kommentarer:

  1. Jag väljer att tolka detta inlägg som att du är positiv till filmen.

    SvaraRadera
  2. Ja, övervägande. Dock inte helfrälst.

    SvaraRadera