onsdag 19 juni 2013

Misslyckande

Tyvärr måste jag bekänna en sak (även om de allra flesta redan vet, jag har ju inte direkt överöst er med träningsinlägg): jag kommer inte att springa milen under en timme senast midsommarafton. Faktum är att jag inte kommer att springa en mil överhuvudtaget. I alla fall inte på ett tag. Det är lite pinsamt att erkänna att jag misslyckats med mitt nyårslöfte men det är ju ännu pinsammare att bara låtsas som att det regnar.
Våren har varit fullspäckad med flytten, studenter och födelsedagar och inte minst jätteprojektet om inbetalningarna på jobb som jag hade en rätt stor del i (och som tenderade att växa och ta mer tid för varje vecka). Självklart hade det gått att klämma in träningspass. Det kvittar dock hur mycket man har bestämt sig för att träna när 15 flyttlådor står och väntar på att packas / packas upp, ogräset är högre än busken det växer bredvid och man får hålla i ännu ett utbildningstillfälle på sen eftermiddag, träningen blir bortprioriterad helt enkelt.
Allt är inte nattsvart dock. Jag har sprungit en del, men jobbar fortfarande på att få det till den väl inarbetade rutin det en gång var. Grundkonditionen håller sakta men säkert på att byggas upp igen och jag har gott hopp om att jag kommer hitta tillbaka till min form och min löparglädje igen även om jag också räknar med att det tar lite tid.
Oh, well...då var det sagt. Nu ska jag ut och ta mig en rask promenad eftersom det slutat både regna och åska, rena högsommarvädret minsann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar