söndag 14 april 2013

Vårtecken

Idag var jag för första gången ute i trädgården och tog mig en ordentlig titt. Följande vårtecken kunde skådas:

Och här har vi...ehh...scillor? Kanske? Heter de så?
Eftersom jag har "lite"kvar att lära om blommor och
trädgård så är det blå blommor i min värld. Punkt. 

Ingen aning om vad det ska bli av det här. 
Buske i blom, eller knopp kanske är mer rätt ord. 
I förmiddags var vi borta i lägenheten för sista gången för att städa av det sista. Det var inte så mycket. Kyl och frys skulle torkas ur, fönstren skulle putsas och golven skulle få sig en sista omgång med dammsugare och mopp, ändå tog det tre timmar! Gud vad jag är trött på den lägenheten nu. Nu vill jag bara lämna över nyckeln och bli av med den.

Vad har ni hittat på i helgen?


2 kommentarer:

  1. Tror att de översta är blåsippor, om bladet har tre flikar och är läderartade.
    Jag har jobbat hela helgen.Ledig hela dagen idag .Mippi:)
    Stor KRAM från moster i Småland.

    SvaraRadera
  2. Aha, blåsippor är det kanske. Idag hittade jag påskliljor också och mer knoppar på väg upp ur jorden lite här och var. Ha en skön ledig dag och ta hand om dig! Kram

    SvaraRadera