lördag 29 september 2012

Projekt

Jag håller på med ett litet projekt här hemma. Jag har tröttnat rejält på all denna ek som finns här hemma i form av möbler. Det är ekbord i köket, ekbyråer, eknattygsbord, eksängram, eksoffbord och så vidare. Ni fattar, mycket ek. Överallt. Och jag är otroligt trött på det. Alltså tänkte jag måla om. Jag tänkte börja med köksbordet och stolarna och i veckan åkte jag iväg till K-Rauta och IKEA för att införskaffa färg och nya stolsöverdrag.

Skivan har fått sig två strykningar.
Lite skillnad.
Ikväll får det stå och torka ordentligt för vi ska till Martins pappa för att äta kräftor. Imorgon ger jag mig på benen på bordet och även benen på stolarna.

Går det bra tror jag det finns lite fler ekmöbler som ligger i farozonen för en makeover inom en inte alltför snar framtid...

Trevlig helg!

5 kommentarer:

  1. Det ser jättesnyggt ut!
    Moster M

    SvaraRadera
  2. Vitt är alltid snyggt:)
    Ses snart.:):)
    Kram från moster

    SvaraRadera
  3. Tack, tack. Jag är faktikt väldans nöjd.

    SvaraRadera
  4. Supersnyggt! Jag är också inne på mycket vitt och vill byta ut all ek och all björk här hemma, har kommit en bit på väg =)

    SvaraRadera
  5. Vad fint det blev
    Kram

    SvaraRadera