tisdag 4 september 2012

En tur till gymmet

Idag blev det träning på gymmet i källaren igen. 4 låtar på crosstrainern och sen styrketräning för armar och axlar. Vi har gummibandsgympa två gånger i veckan på jobb, ca 10 min per gång på tisdagar och fredagar, för att motverka stelhet, spänningar och allmänt ont i nacke, axlar och rygg. Det är väldigt bra men med tanke på hur mycket jag faktiskt sitter och knattrar på datorn får jag nog se till att köra lite mer på just de områdena annars sitter jag snart som en ostbåge.

Såhär ser gymmet i källaren ut förresten.



Inte det vackraste kanske men fullt funktionsdugligt med nya och fräscha maskiner. Dessutom verkar jag vara i princip den enda som använder det så jag behöver aldrig ställa om maskiner och byta vikter och grejor, perfekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar