lördag 26 maj 2012

Trelleborg + Småland

I slutet av förra veckan var delar av den småländska släkten på besök i Trelleborg. Torsdagkväll pös vi ner en stund för fika i deras hyrda stuga, alldeles vid vattnet. Lördag var det åter dax, då hämtade jag och mamma & pappa upp "ön-bor"också for vi ner till Trelleborg igen. Kamera hade jag ingen med mig men telefonen tar ganska bra bilder tycker jag.


Det hade verkligen inte snålats på lunchen. Herregud vad gott det var och vad mätta vi var efter att ha ätit stora portioner av smarrig smörgåstårta.

Två kusiner (och ett kusinbarn som kikar fram) i "kökssoffan" aka nederslafen.

Vissa umgås runt TV:n, vi umgås runt telefonen. :)
Gänget på gaveln, de som inte satt i "kökssoffor". :)
Förutom att äta smörgåstårta (och kex och vetelängd och vindruvor och, ja, ni fattar, det var mycket av allt :) ) och ungås kring telefonen så hann vi med lite annat också...

Pappa och Bobby roar Saga. Pappa gör "kalkonen",
dvs ruskar på huvudet så att hakorna dallrar.

Mamma och Saga läser Bamse.


Och jag och Saga tog oss en promenad på stranden
och hittade stenar (väldigt många stenar).
 Tiden gick fort och på eftermiddagen var det dax att bege sig hemåt igen. Då satt den här trevliga avskedskommittén och vinkade av oss på altanen.


Hoppas vi ses snart igen!

2 kommentarer:

  1. Javisst gör vi det.
    Snart är det ju sommar och semester, just idag känns det avlägset, bara 8 grader, mulet och blåst.
    Kram moster

    SvaraRadera
  2. Vilket fint inlägg! Det var skoj att ses, i sommar gör vi det igen=) Kram Kusin C

    SvaraRadera