söndag 15 januari 2012

London II

Dag två i London gick vi längs med Themsen för att täcka in lite sevärdheter. Martin övervägde om vi skulle gå ombord på Belfast, ett gammalt fartyg från något av världskrigen, minns inte vilket. Såhär tyckte jag om det förslaget.

Jag överdrev kanske liiite...
Vi slapp Belfast och tittade på lite mer intressanta grejor, bla Tower Bridge...

Observera att jag lyckades få med den röda bussen, det är jag lite nöjd med.
...Millennium Brigde (med St Paul's Cathedral i bakgrunden)

Millennium Bridge ur ett litet udda perspeltiv.
...och julmarknad med massor av mysiga bodar med både prylar och god mat.

Vi käkade god korv och jag köpte en Agatha Christe-bok.
Efter julmarknaden kom vi fram till London Eye (som vi inte åkte pga både kö och pris) och sen gick vi över bron till Big Ben, Houses of Parliament och Westminister Abbey.

En liten bit av London Eye med Big Ben och Houses of Parliament i bakgrunden.

En lite större bit av London Eye.
Bildtext överflödig tycker jag.
Vi hade fortfarande en stund av dagen kvar när allt detta var avklarat så några timmar spenderade vi på lite olika varuhus. Senare på kvällen åt vi en riktigt god lasagne på en italiensk restaurang och sen slocknade vi ungefär samtidigt som vi la våra huvuden på kuddarna.

Imorgon kommer de sista bilderna. Nu ska jag se på "Elizabeth: The Golden Age". Hoppas ni haft en skön helg.

1 kommentar:

  1. Andra gången du nobbar Belfast,synd om Martin tycker jag.
    //Pappa

    SvaraRadera